fbpx
Wij staan vandaag tot 17:30 uur voor u klaar!

Strandpark de Zeeuwse Kust

Maak uw App persoonlijk
systeembeheer // website // webshop // social media // nieuwsbrieven

Recreatief Totaal uitgave nummer 4, 2021:

Dit 5 sterren vakantiepark ligt op 250 meter van het Noordzeestrand en heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van digitale innovatie. Strandpark de Zeeuwse Kust innoveert continue met betrekking tot diverse automatiserings-oplossingen. In samenwerking met ICT-bedrijf Libelnet is er een speciale app ontwikkeld voor gasten van het vakantiepark.

Mede-eigenaar Tom Ruijtenberg vertelt: "Twee jaar geleden ontstond het idee van deze app al. Op de wisseldag op zaterdag was het voorheen een gekkenhuis. Gasten die vertrokken en nieuwe gasten die arriveerden, zorgden voor files en lange wachttijden bij de receptie. We zijn gaan nadenken over hoe we de service voor onze gasten konden verbeteren en  hoe we dit proces ook voor onze (receptie) medewerkers gemakkelijker en efficiënter konden laten verlopen. Deze app helpt ons daarbij." 
Tom vervolgt: "De app is heel gebruiksvriendelijk. Na reservering ontvangt de gast een mailtje met de inloggegevens en het verzoek de app te downloaden. Na het downloaden van de app kan er thuis al worden ingecheckt door middel van het invoeren van het kenteken en het toevoegen van gezichtsherkenning. Zodra de gasten naar de camping reizen en in de buurt zijn, worden ze via Google Maps naar de juiste kampeerplek genavigeerd; slagbomen openen automatisch door middel van kentekenregistratie en bij aankomst kan het opbouwen van de (voor)tent direct beginnen."

"Tevens zijn alle verhuuraccommodaties, hotelkamers en het privé sanitair voorzien van elektrische deursloten, die via de app te openen zijn. Het boekingsnummer is gekoppeled aan de app en zodra men door de slagboom gaat, wordt de sleutel actief. Tussenkomst van de receptie is dus niet meer nodig", aldus Tom.

Tom vertelt: "Het merendeel van de gasten is enthousiast over de app. We stimuleren ze dan ook om deze zoveel mogelijk te gebruiken. In de app zijn diverse functionaliteiten opgenomen, zoals een live chat met onze receptiemedewerkers en een reserveringssysteem voor bijvoorbeeld het bespreken van een tafeltje in het restaturant. Zelfs het zwembadpoortje kan met de app worden geopend."

Het vakantiepark werkt ook met applicaties voor medewekers zoals Keyplan.

Tom vervolgt: "Keyplan genereert een overzicht van alle taken en klussen die binnen het bedrijf gedaan moeten worden en is ook gekoppeld aan de app. Een mooi voorbeeld daarvan is de uitcheckknop die we sinds kort heben geïntroduceerd. Als gasten bijvoorbeeld eerder willen vertrekken, kunnen ze deze knop gebruiken. In Keyplan komt dan direct de melding dat de gasten vertrokken zijn en dat de verhuuraccommodatie of het privé sanitair al schoongemaakt kan worden. Onze schoonmaakmedewerkers kunnen dan al eerder aan de slag en dat scheelt voor hen weer tijd op de drukke wisseldag".