Bereik de juiste doelgroep
Social media is hot, van Instagram tot WhatsApp, zo ongeveer iedereen heeft er wel iets mee. Elk kanaal heeft zijn eigen karakter en een doelgroep die daarbij past. Op Twitter vinden we snelle media, de jeugd deelt alles via Snapchat en Instagram, en ‘good old’ Facebook deelt de koppositie met WhatsApp als het gaat om dagelijks actieve gebruikers (beiden meer dan een miljard!).
Libelnet volgt alle ontwikkelingen en trends, zodat klanten te allen tijde het juiste advies krijgen voor de inzet van sociale media.
Campagnes en advies
Indien er interesse is om meer met social media te gaan doen, wordt er samen met de klant een plan uitgewerkt. Volstaat enkel een masterclass? Of moet er een volledige campagne worden uitgewerkt? Welke kanalen moeten worden ingezet? Wat voor soort berichten worden er geplaatst? Hoe vaak? Samen met de klant wordt de juiste strategie bepaald en er worden afspraken gemaakt over de rol van Libelnet in het proces.
Integratie in de website
De inzet van social media kan op diverse manieren geïntegreerd worden in de website van de klant. Denk bijvoorbeeld aan een contact-knop waarmee de bezoeker een WhatsApp bericht kan versturen of het tonen van een YouTubevideo. Ook nieuwsberichten die op Facebook, Instagram of Twitter worden geplaatst, kunnen direct binnen een website worden weergegeven, zodat de beheerder slechts 1 keer het nieuwsbericht hoeft te maken.