Event Driven Marketing
Of nog beter geformuleerd: Event Driven Marketing. Er gebeurt iets en een systeem zorgt automatisch voor de vervolgacties. Een nieuwsbrief is veel meer dan een mailtje waar een product met korting wordt aangeboden en wat door veel mensen als ‘spam’ wordt gezien.
Voorbeeld
Begin januari boekt u een vakantie op vakantiepark de Libelhoeve in Zuid Frankrijk. Er volgen enkele automatische berichten:
- Na de reservering ontvangt u een bevestigingsmail met een iDEAL link om de vakantie te betalen.
- Zodra de betaling is uitgevoerd en geslaagd, wordt de reservering definitief gemaakt.
- Vier weken voor de vakantie ontvangt u tips voor tijdens uw verblijf
- Een week voor de vakantie ontvangt u een routebeschrijving en handige informatie voor onderweg
- Op de dag van uw aankomst ontvangt u een welkomstmail met de openingstijden van de receptie en het zwembad
- Twee weken na uw verblijf krijgt u de laatste mail met een verzoek om een enquête in te vullen.
Oneindige mogelijkheden
Handmatig af en toe een nieuwsbrief versturen kan natuurlijk ook. Van eenvoudig tot zeer complex, voor iedere wens is een oplossing. Gekoppeld aan een social media campagne of een website, geautomatiseerd of handmatig, samen met de klant bepalen we de juiste koers en verbeteren we de online identiteit.